zondag 18 september 2016







        Op een afstand van 1 km van mijn huis !
 --------------------------------------------------------

               Wat een verrassing voor mij dat deze week een hele groep Tapuiten neer streek !
                              Op paaltjes die om bomen waren geplaatst zaten ze massaal  
                            Zij sprongen in het gras waar lekkere hapjes vol op te vinden waren
                                                              
  

Vlak voor mijn lens .





Recht keek deze mij aan .




Deze mooie Vogel wil ik in al zijn pracht tonen zoooooo mooi !


Gewoon een foto model !



Waar krijg je zo'n kans om op een open veldje zoiets vast te mogen leggen !



Ze bleven zonder angst zitten en keken naar mij !!



Toen was het poets tijd .



En dat werd uitgebreid zonder dat hij zich verstoord voelde af gewerkt !



Geen plekje werd overgeslagen !



Even opkijkend of ik er nog was .



En gewoon weer hervatten .






Elke blik vertelden een verhaal !



Kijkend naar de grond en zag lekkere hapjes !



Ik ga hem pakken !



Jakkes dat valt tegen wat smaakt dit vies !



Oh wat ben ik misselijk bahhhhhh !



Oei daar strijkt een Torenvalk neer dus opgelet!!



De Torenvalk keek naar mij en had geen schijn van kans om de vogeltjes te pakken doordat ik in de weg stond !

Door de komst van de Torenvalk was het poetsen afgelopen en was het alleen nog opletten geblazen !


Dit was 2 uurtjes uit het leven van de Tapuit en van mijn foto momenten ! 



Hopelijk hebben jullie genoten van deze foto's en dank ik jullie voor het kijken, en alvast voor de reacties
Het was lang geleden dat ik een bloc maakte ..maar nu had ik weer een goede reden doordat er weer vlakbij mijn huis iets moois gebeurden !
Liefs Annie Zonneveld en fijne Zondag allemaal . 












34 opmerkingen:

  1. Hoi Annie,
    Wat een waanzinnig mooie foto's . Fantastisch. Je eerste foto is echt geweldig.
    Leuke poses en prachtige kleuren in je achtergronden. Super!!
    En dat torenvalkje heb je ook al zo mooi.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco ,
      Bedankt voor je positieve reactie !!
      Ik ben er zelf ook zo blij mee dat ik weer een mooi plekje heb gevonden vlak bij huis .....al de plekjes waar ik voorheen fotografeerde zijn gerestaureerd en hebben daarmee de vogels verjaagd , hopelijk komen ze volgend jaar weer terug ! groet Annie .

      Verwijderen
  2. Hoi Annie.

    Prachtig hoe je dit mooie vogeltje tot zijn recht laat komen.
    Heel erg mooi Annie.
    Torenvalk staat er ook al zo mooi op.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Patricia voor je fijne reactie !
      Groet Annie.

      Verwijderen
  3. Hallo Annie,
    KLopt ik heb je al een tijdje gemist met een blogje ;-)
    Maar nu plaats je dan weer een blogje en hoe!!! Tapuiten zijn zo prachtig! EN je foto's
    GE-WEL-DIG !! Wat een heerlijke ervaring om deze schattige vogeltjes zo vlak voor je lens te krijgen. Wat zal je er van genoten hebben. En dan nog even tussendoor zo'n prachtige foto van de torenvalk, pffft. ik val zowat van mijn stoel af. Super heerlijke genietblog.
    groetjes en fijne week!
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria ,

      Ja het was wel al een poos geleden dat zeker ..maar door de val die ik gemaakt heb in December hebben mijn nek wervels een flinke klap gehad en was en is nog steeds fotograferen zwaar en pijnlijk !
      Deze foto's heb ik gemaakt met aanpassingen zodat mijn nek niet te zwaar belast is geweest !
      Dank voor je fijne reactie ! groetjes Annie

      Verwijderen
  4. Fantastic, the Wheatear in pretty pose Annie. Excellent photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Annie,
    marvelous photos of this wonderful bird. Amazing !
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Annie wat is dit toch weer mooi het is van het begin tot het eind gewoon heerlijk genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Bas voor je leuke reactie ! groetjes Annie

      Verwijderen
    2. Wat een buitenkans, Annie, natuurlijk pak je die. Het is een prachtige serie geworden en zo mooi scherp. Fijn dat je weer terug bent. Groetjes Anne-Marie

      Verwijderen
  7. Dank je wel Anne-Marie voor je fijne reactie !
    groetjes Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Annie,
    ik had al een prachtig voorproefje gehad maar nu ik de hele serie zie ben ik nog enthousiaster :-)))) Prachtig zijn deze tapuiten en wat ben je een bofkont. Is vast omdat je een tijdje geen foto;s kon maken dus dit heb je dubbel en dwars verdiend :-) Ze zijn echt geweldig!
    Liefs, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Helma ,
      Dank je wel voor je fijne reactie en ja jij bent altijd de eerste die er van mag genieten !!
      liefs , Annie

      Verwijderen
  9. Hoi Annie,
    wat fijn dat je weer eens volop met de camera aan de slag kon. Buitenkansje, dat deze tapuiten zo lekker dichtbij langskwamen.
    En leuk dat je hier weer een mooi blogje over plaatst. Prachtige serie heb je gemaakt van deze tapuiten. Plus de torenvalk: super!
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie ,
      Ja ik ben ook heel blij hoor maar toch is het nog oppassen hoor mijn nek gewrichten krijgen met fotograferen nog te veel last en moet ik snel stoppen !!
      Dank voor je fijne reactie !
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  10. Hoi Annie,
    Het zijn stuk voor stuk plaatjes. En dan zelfs nog vier op een rij. Ik heb zowel in 2015 als dit jaar tapuiten kunnen fotograferen, maar dan alleen in het voorjaar. In oktober zal ik daar een keer een blog aan wijden. Jij bent in ieder geval een geluksvogel dat je zo'n kans gekregen hebt.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees ,
      Ja ik heb echt geboft ....12 Tapuiten hebben hier twee dagen door gebracht en daar was ik zeer dichtbij getuigen van en heb het echt waargenomen met fotograferen !! dit nemen ze me niet meer af !
      Dank je wel voor je fijne reactie ! en ik kijk uit naar jou serie !
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  11. Wat een prachtige serie Annie.
    Wat een mooie warme kleuren ook.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jestem pod wrażeniem tych zdjęć. Są śliczne.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Annie,

    Jij hebt genoten en ik heb meegenoten van jouw prachtige foto's van een prachtig vogeltje tegen een prachtige achtergrond. Alles past bij elkaar en dan ook schitterend scherp. Klasse!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marianne ,
      Dank je wel voor je fijne reactie en ja dat ik genoten heb dat staat vast !!
      groetjes , Annie

      Verwijderen
  14. Wauw, wat is dit een supermooie serie, zo scherp en zo dichtbij , wat geweldig.
    Dat moet echt genieten geweest zijn. Prachtig vogeltje en erg mooi gefotografeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ben blij je weer te zien Annie en je hebt het weer prachtig gedaan heel bijzonder deze vogel die zie je niet zo vaak jij ook een fijne Zondag lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Danielle ,
      ik was mijn wachtwoord kwijt en te laks om een nieuwe aan te vragen , maar nu hoop ik weer te genieten hier op het blog !!
      Fijne Zondag liefs , Annie

      Verwijderen
  16. Reacties
    1. Dank je wel Ana ,
      ik was mijn wachtwoord kwijt en te laks om een nieuwe aan te vragen , maar nu hoop ik weer te genieten hier op het blog !!
      Fijne Zondag liefs , Annie

      Verwijderen


Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel het zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.
Groeten Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...