dinsdag 19 november 2013

Wintertijd komt er aan dus vergeet de vogeltjes niet



Je kunt het heel goed merken dat de winter er aan komt
Nog even en de prunus bladeren zijn ook verdwenen maar nu zitten ze er nog graag boven op !
Nog even kunnen ze genieten van deze mooie bladeren en wij van de mooie kleuren
Er is al van alles in de tuin

Ze zijn echt op hun gemak
Van Pimpeltje tot spreeuw en allemaal vrolijk en blij
Vroeg in de morgen zijn ze er al
Als acrobaatjes bengelen zij aan het vet bolletje
En morsen doen ze ook waardoor de vogeltjes op de grond ook aan hun trekken komen
Tussen het mos zit ook iets verstopt maar ze hebben het heel snel in de gaten
Deze pimpeltjes zijn zo tam en blijven gewoon toe kijken al sta je onder de boom

Deze kijkt wat mijn man aan het doen is
Ze houden alles bij
Het heggenmusje ontbreekt ook niet en hoort er ook echt bij
Ze genieten volop op de topjes van de boom
De Koolmees is het snelste weg die is toch wat schuwer
En dit schatje wacht maar tot ze allen zijn vertrokken
Hier was ik toch even van geschrokken en ik dacht dat ze dit hadden om te voeren aan hun jongen maar die zijn er nu niet
De kramsvogel liep ook ergens te scharrelen op een landje
Langzaam zakt het heggenmusje naar beneden voor zijn hapje
De koperwiek zat lekker op een tak toen het een mooie dag was
Afscheid nemen van deze mooie bladeren kost me moeite dus ....
Het mannetjes musje zit ook alles te bekijken
Zo zie ik het toch een stuk beter
Hier in dit vogel huisje zit alles wat ze nodig hebben
Tot slot deze van dicht bij gezien .........
Bedankt voor het kijken en ik hoop dat jullie net zo genieten als wij doen !!
                                                  gr,
                                              Annie

47 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè, Annie. Nu komen de vogeltjes weer in de tuin. Je hebt er een prachtige serie van gemaakt. Ik kan daar echt van genieten. Foto 15 springt er voor mij uit. Gister zag ik voor het eerst de Vlaamse Gaai weer in onze tuin. Helaas is het aldoor zulk grijs weer. Binnenkort ga ik ook weer fotograferen. Had even geen tijd. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Joke ondanks het grijze weer is het toch goed mogelijk om foto's te maken in de tuin heb ik gemerkt met een andere instelling als wat ik voorheen deed !!!
      bedankt voor je reactie ,
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  2. Hoi Annie

    Hier geniet ik van.....je hebt deze mooi gekleurde vogeltjes zo prachtig vastgelegd,
    't is altijd goed om zulke mooie series op je blog te plaatsen...chapeau !

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is echt genieten Annie, wat een schitterende foto's.
    De pimpelmezen zijn zo geweldig scherp dat je de veertjes kan tellen.
    Leuk ook het voerhuis in de boom, hier kan je heerlijk van genieten deze winter.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goeie morgen Annie,
    wat een genot om hier naar te kijken, en wat een variatie! Ik was begonnen om mijn favorieten op te schrijven maar daar ben ik mee gestopt want ze zijn allemaal even mooi. Toch haal ik er even eentje uit en dat is foto 19 van de merel met dat grote insect in zijn snavel. Echt een prachtfoto. Ook je vogelhuisje wordt gelijk goed bezocht echt heel gaaf om te zien. Heb je die foto buiten gemaakt van dat vogelhuisje of vanachter het raam? Ik zit echt te genieten hier :-)
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alle foto's zijn boven uit het slaapkamerraam gemaakt het raam staat dan open en de gordijnen dicht met alleen een rond plekje voor de Camera ,
      De foto van het huisje heb ik door het huiskamerraam gemaakt !!
      Bedankt voor je reactie !
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  5. En dan vergeet ik je kopfoto.
    Ook een prachtige header met een mooie zachte achtergrond.
    LG Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig mooie serie Annie en zoveel verschillende soorten dit is heerlijk genieten en wat een mooie vogel-villa hebben jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé door mijn man gemaakt !!! Het is ..........
      Gewoon genieten !!
      bedankt voor je reactie ,
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  7. Ohhhh. Just gorgeous.. Beautiful pictures.. Lovely birds.. A regard from Spain..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Annie.

    Wat een prachtige foto's heb je gemaakt van de al even mooie vogeltjes.
    Heerlijk om naar te kijken.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Annie, ik kan me helemaal voorstellen dat je zit te genieten van je bezoekers. Je hebt ze ook mooi op de plaat gezet en natuurlijk erg mooi met de gekleurde bladeren erbij. Die Heggenmus is gewoon een insectenvretertje, dus ja, als hij kan kiezen....
    De scherpte van je foto's is ook weer prachtig! Ik zit nog te wachten op de Kramsvogel en de Koperwiek, die komen pas in de tuin eten als het echt koud is.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marianne heerlijk als er zoveel zijn die genieten van deze vogeltjes !!!
      bedankt voor je reactie !!
      gr
      Annie

      Verwijderen
  10. Hallo Annie.
    wat een pracht van een serie's foto's van onze mooie vogels heb jij gemaakt.
    de een is nog mooier als de ander.
    dank je wel.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Marvelous photos of all these birds. I love the little chickadee with the blue and yellow feathers. So cute !
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Annie,
    Wat een mooie serie foto's met de laatste mooi verkleurde herfstbladeren en de tuinvogeltjes, zijn beeldschoon!
    Ik ben ook onder de indruk van het prachtige vogelhuis.
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is een mooi vogelhuis en dat door mijn man gemaakt !!!!
      Bedankt voor je fijne reactie ,
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  13. Echt prachtig al die vogeltjes. Helaas zijn er bij ons in een kattenrijke nieuwbouwwijk bijna geen vogeltjes, ik heb dus maar extra zitten genieten van jouw fotoserie in dit blog. Top! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Annemarie hier zijn ook veel katten hoor ik telde er wel 12 verschillende maar ik zorg dat het eten hoog staat !!!
      Met de grote trap moet het bij gevuld worden !!!
      Bedankt voor je reactie !
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  14. Wonderful array of birds, I love them so much.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Annie
    Het is een prachig overzicht van tuinvogels, alhoewel de kramsvogel en de koperwiek er niet toe horen. Ze horen natuurlijk wel helemaal bij dit seizoen. Ze staan er heel mooi op. Kortom een heel mooie blog

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar ik ben toch wel blij met de twee vogels die misschien niet er bij horen !!!
      bedankt voor je reactie !
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  16. Zo mooi Annie, dat is heerlijk hè, om zo vogeltjes in je eigen tuin te hebben en te kunnen fotograferen.
    Jij hebt een werkelijk prachtige serie gemaakt, wat een mooie opnamen allemaal. Geen doen om daar een
    favoriet uit te pikken.
    Wat leuk trouwens dat je zowel de Kramsvogel als de Koperwiek in je tuin had. Kramsvogels heb ik al volop gezien,
    maar nog geen Koperwiek, maar ze zijn er dus wel al.
    Compliment voor deze fraaie blog en ik vermoed dat we de komende tijd nog wel meer mooie blogs uit je tuin
    te zien zullen krijgen.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Cobie het is gewoon een paradijsje als je al die vogeltjes zie genieten en overal een takje vinden voor een rustplaats !!!
      Bedankt voor je reactie ,
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  17. Hoi Annie,
    Wat is dit mooi. Schitterend al die tuingasten en wat heb je ze mooi weten te fotograferen. Mooi close in beeld met prachtige kleuren.
    Vooral met die takjes waar nog net zo'n verkleurd herfstblad aan zit. Dit is echt genieten hoor!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Annie

    Het lijkt wel of jij de vogels op bestelling hebt. Ik heb dit jaar nog geen koperwiek of kramsvogel gezien maar voor jou zijn deze soorten blijkbaar nu al algemeen. Ik vind vooral je pimpelmeesjes nr. 1 en 22 heel prachtig, mooie composities met fijne achtergrond. Mooie voersilo heb je overigens.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Annie een mooie serie en we moeten ze zeker niet vergeten deze prachtige vogels lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lovely serie!
    We have those birds too. I have to start feeding them , soon it will be Cold here

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw, wat heb jij lekker veel vogels in je tuin Annie en prachtig vastgelegd.
    Ik mag hier blij zijn als er af en toe een paar Kauwen en een enkel Duifje (Turkse Tortel) op de schuur zit, kleine vogeltjes zie ik bijna niet.
    Geniet ik wel van jouw foto` s.
    Groetjes Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een variatie aan soorten. Als dit een voorbode voor de komende winter is zit jij wel op de eerste rij. Bij ons in de tuin is de variatie veel minder, onder andere door opdringerige kauwtjes. Bovendien vind ik het al opmerkelijk dat je al een kramsvogel en koperwiek gezien hebt. Prachtige serie die verwachtingen schept voor de komende tijd.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kees op een landje die net omgeploegd is zitten er wel 30 dus dat is genieten !!
      Ze zijn er al volop aan onze kant ,
      bedankt voor je reactie ,
      gr ,
      Annie

      Verwijderen
  23. Hai Annie,

    Schitterende serie hoor. Vooral de pimpeltjes heb je er prachtig op staan.
    Uitstekende scherpte!

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige serie van alle tuinvriendjes Annie, helder en scherp.
    Vraagje, gebruik je een schuiltentje ???
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tinie ik zit boven in de logeer kamer recht voor de boom raam open en de gordijnen dicht met een kijk gat dus het komt op het zelfde neer als een hut !!
      bedankt voor je reactie ,
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  25. Heerlijke vogelserie, wat gezellig als die allemaal in je tuin langskomen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ghita ,
      Ja het is heel gezellig en ik kom ogen tekort !
      grt,
      Annie

      Verwijderen


Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel het zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.
Groeten Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...