donderdag 29 augustus 2013

Insecten in onze tuin



Ik heb er voor op mijn kop moeten staan maar gelukt !!!
Ik heb wel het gevoel dat deze rakkertjes je goed in de gaten houden ze draaien steeds mee zodat het water van je rug gutst !!
Weer op het bekende boomstammetje in de tuin en ik weer op de trap
Nog even om het hoekje kijken en dan foetsie
Deze Wants zat op het puntje van een half opgegeten blad van de Zonnebloem in de regen
Hier was de grote druppel precies in het onderste puntje gevallen vanaf zijn lijfje
Van dit muntvlindertje zitten er wel 100 in onze tuin

Dit is toch ook een schoonheid
Dit is het munt bloempje met vlindertje
op onze Rozenblaadjes
Toch weer aan het trainen
Boerenknoopje tegen licht
Tot slot dit Uiltje tegen ons kamer raam aan de buiten kant en ik heb binnen een foto genomen !!!
     Bedankt voor het kijken en alle reactie's op mijn vorige Blog

                                            grt, Annie

54 opmerkingen:


  1. Hoi Annie.

    Nou ga maar vaker op je kop staan ;-))).
    Wat een prachtige super foto's heb je gemaakt.
    Echt genieten, al vind ik ze soms een beetje eng eruit zien zo groot in beeld.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha ze zijn echt niet eng hoor maar leuk !!
      het zijn net draaitolletjes ,
      Bedankt voor je reactie ,
      grt,
      Annie

      Verwijderen
  2. Prachtig vastgelegd Annie....zo scherp en mooi van kleur,
    een genot om te mogen bekijken.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Werkelijk helemaal super Annie.
    Wat een geweldig mooi blog en zulke scherpe foto's met fantastische kleuren. Niet alleen je vlinders en je sprinkhaan maar ook die wants met die druppel. Werkelijk heel gaaf.
    Dikke complimenten.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijzonder mooie serie, ze zijn stuk voor stuk prachtig. Maar mijn absolute voorkeur gaat deze keer uit naar het Boerenknoopje. Top foto!
    Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die is mooi gelukt hé !!
      Bedankt voor je reactie ,
      grt,
      Annie

      Verwijderen
  5. Wat weer een super serie Annie.
    Gaaf die Sprinkhanen, de wants met de druppel vind ik ook heel gaaf.
    Dit is weer genieten.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is genieten Annie ,ik heb je toch zwaar onderschat ik wist niet dat je zo lenig was.eerst onderste boven gelijk door naar de trap.meid hoe hou je dit vol??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo zie je maar Bas dat er toch nog mee vallers zijn !!!
      bedankt voor je reactie !
      grt,
      Annie

      Verwijderen
  7. Annie dit is weer een super mooie serie die je gemaakt heb , dit is weer echt genieten .

    Gr.Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Stuk voor stuk foto's die in een natuurgids niet zouden misstaan, Annie. Heel erg mooi gedaan. Ik ga met Annemarie mee en kies ook voor het Boerenknoopje. Misschien komt het omdat ik een bloemenmens ben. Maar....nr. 4 heeft ook mijn hart gestolen uit deze totaal prachtige serie. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik voel me vereerd Joke !!!!
      Bedankt voor die fijne reactie !
      grt,
      Annie

      Verwijderen
  9. Geweldig, Annie, je zult het allemaal maar in je tuin hebben.
    Heerlijk, wat een mooi blog!
    En de mooiste? Ik kan niet kiezen, maar die krekel die om een hoekje kijkt heeft wel wat!
    Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja heerlijk Anne-Marie als je zo naar buiten kunt stappen en je ziet zulke mooie natuur om je heen !!!
      bedankt voor je reactie !
      grt,
      Annie

      Verwijderen
  10. You are truly the best in the world at macro, brilliant, definitely.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hello Annie,
    What a beautiful set of pictures again!
    You managed to catch Sympetrum striolatum in full swing! Wonderful and not frequent to photography!
    You moth on glass is fantastic, I love this effect!
    Cheers, keep well!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Marvelous photos of the little animals. Amazing !
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je mag je handen dichtknijpen met zoveel variatie in je tuin. Anderen moeten eropuit in de hoop deze dieren ergens aan te treffen. Een hele mooie reeks.
    Prettig weekend, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die knijpen we ook dicht Kees is heerlijk zo vlakbij !!
      bedankt voor je reactie ,
      grt,
      Annie

      Verwijderen
  14. Wat een pracht serie Annie en allemaal helder en scherp.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is weer een superserie uit jouw supertuin. De sprinkhanen zijn gaaf maar de foto van de groene wants met de druppels vind ik helemaal geweldig!

    En trouwens de foto van het uiltje is ook heel apart.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat was echt een cadeautje dat ik dit ontdekte na die regenbui !!
      bedankt voor je reactie !grt,
      Annie

      Verwijderen
  16. Wat een weelde om dit allemaal in je eigen tuin te kunnen vastleggen.
    En wat heb je dat weer mooi gedaan, ik wou je wel eens bezig zien
    op je trapje en als je op je kop staat, niks te gek voor een
    mooie opname :-)
    Ik ga geen favoriet uitzoeken, ik vind het allemaal juweeltjes van foto's en heb even fijn genoten van deze mooie blog.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahahaha en jij zeker dubbel liggen van de lach met die rare standpunten , gelukkig ziet niemand hoe ik dit fikst hahahahaha
      bedankt voor je reactie !grt,
      Annie

      Verwijderen
  17. De foto's zijn werkelijk fantastisch Annie
    De foto met druppel helemaal Top en de laatste ook zoooo mooi!
    Ook erg grappig de heidelibel die aan het trainen is! Je kopfoto-collage, daar word ik ook vrolijk van! Het is weer fijn buurten bij je blog ;-)
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Annie,
    het verbaast me iedere keer wat een uithouding moet jij hebben, (weer op het trapje staan kijk je wel uit???) ik kan je mooie foto's niet missen hoor.
    ze zijn prachtig geworden vooral de wants met de grote druppel aan zijn lijf geweldig.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar ben soms wel aan het einde van mijn energie potje hoor die is soms helemaal leeg !!!!
      bedankt voor je reactie !grt,
      Annie

      Verwijderen
  19. Gezellige boel daar in je tuin. Mooie insecten serie waar bij in de juffer en libel het mooiste vindt.
    groetjes ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi scherpe opnames met fijne zachte achtergronden Annie. Ik vind het knap dat je bij foto nr. 12 de hele donkere achtergrond zo mooi ruisvrij hebt weten te houden c.q. te krijgen.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je hebt het weer super gedaan Annie van de wants vind ik het mooist zo met die druppel op het puntje je moet het maar zien geweldig lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dank je wel Danielle voor je fijne reactie ,
    grt,
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi annie,

    Je moet er wat voor over hebben om mooie fotos te maken en dus ook op trappetjes staan. Je weet waarschijnlijk dat de meeste ongevallen vlakbij huis gebeuren, maar dat terzijde.
    Het zijn fraaie macro's met een mooie scherpte en helder kleuren.
    Kortom prachtig

    peter van de beek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Peter ik weet het en ben het me zeer bewust daarom staat mijn man altijd achter mij en houd mijn benen vast als ik op de trap staat hihihi !!
      bedankt voor je reactie !
      grt,
      Annie

      Verwijderen
  24. Hoi Annie,
    Prachtige opnames!! Mooi al die kleine monstertjes.
    Die van dat vlindertje (foto 8) vind ik heel erg mooi en ook foto 11 is helemaal top met een hele mooie achtergrond!!
    Jij hebt een aardige "dieren"tuin,..hihi..!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hai Annie,

    Tsjonge, wat ontzettend knap gefotografeerd zeg. Al dat kleine grut zo scherp op de foto zetten is een compliment waard.
    Top gedaan.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hi Annie!
    Wonderful Pictures you show. Love that one with the water drop, excellent!!!

    BeantwoordenVerwijderen


Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel het zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.
Groeten Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...