maandag 12 oktober 2015

                          
                              Porseleinzwam

                                   Porseleinzwammen waren de zwammen
                         die ik dacht nog nooit gezien te hebben,
                    Ik vond ze zo mooi en tot mijn grote vreugde 
                       Fietste ik er zonder erg gewoon tegen aan ! 
                    Maar toen beek dat ik ze al eerder in het klein
                                       Gefotografeerd had !
                               Maar nu vind ik ze nog mooier!!

                     


Een van de mooiste Porselein Zwammen die hoog op mijn verlanglijstje stond , een wonder in de natuur .

Zo lief en schoon staan ze te glanzen .

Dit groepje heb ik wel 10 min staan bewonderen wat zijn ze toch mooi .

En dat komt zomaar uit de grond ONGELOOFLIJK.
Dit is de Kammetjesstekelzwam zeer zeldzaam heb ik me laten vertellen .

Ook dit is de
Kammetjesstekelzwam .

Dit is de Parasolzwam die staat echt te stralen in de zon tegen de mooie blauwe lucht.

Aan de rand van de Oosterschelde stonden deze grote Inktzwammen .

In het Chaamse bos stonden deze rode Russula's die meest zodra ze boven de grond uitkomen direct aangevreten worden, maar ik had geluk omdat het héél vroeg was en nog stil dus zonder hapjes uit de hoedjes kon ik ze fotograferen !

Deze Panteramaniet is zeer giftig en ik heb er wat eikeltjes bij neergelegd voor de herfst een extra tintje te geven .

Vliegenzwammen waren met vele vertegenwoordigd .

Deze Vliegenzwam is in de vroege ochtend gefotografeerd toen de lucht rood kleurden .

Ook deze vliegenzwam stond op dezelfde plek maar ging op een bijzondere manier sluiten .

Op een ander tijdstip en dag gefotografeerd deze inktzwam !

Deze Vermilioenhoutzwam blijft voor mij héél bijzonder .

"Rossig buiskussentje (Tubifora ferruginosa)"


Zomaar omdat ik ze mooi vond.


Deze ken ik niet helaas !
Rode Zwavelkopjes .

Een heel lief groepje bij elkaar .

Tot slot deze super grote vliegenzwammen die wel 15 cm groot waren en daar schrok ik héél erg van maar mooi!!!!
Allemaal bedankt voor de fijne reactie's op mijn vorige bloc , veel herfst plezier en tot het volgende bloc , liefs en vriendelijke groet , Annie

32 opmerkingen:

  1. Wat is dit mooi Annie en niet zomaar eentje, nee heel veel soorten de ene nog aparter en mooier dan de andere,super.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Bas voor je fijne reactie op het paddenstoelen bloc fijn weekend , Annie

      Verwijderen
  2. Wow!!! Great macro.. Lovely pictures.. Congrats..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Ana voor je fijne reactie op het paddenstoelen bloc fijn weekend , Annie

      Verwijderen
  3. Schitterend Annie, dit is herfst op z'n mooist. De porseleinzwam is echt een beauty.
    Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Anne-Marie voor je fijne reactie op het paddenstoelen bloc fijn weekend , Annie

      Verwijderen
  4. Een heel mooie serie Annie, de porseleinzwammetjes zijn super, ik heb er dit jaar voor het eerst ook een paar gezien, maar niet zo'n mooi groepje als jij laat zien. De overige zwammetjes heb je er ook erg mooi opgezet, het is een heerlijke tijd met al die paddenstoelen. Wat jij een trilzwam noemt is volgens mij een oranje slijmzwammetje.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Cobie ,
      Nee ik heb de juiste naam nu gekregen van Helma en Kees , maar bedankt voor je hulp hoor ! fijn weekend en bedankt voor je fijne reactie !
      gr, Annie

      Verwijderen
  5. Hallo Annie,
    Wat een mooie paddenstoelen en wat een schitterende foto's heb je gemaakt!
    Chapeau!! Wat een verscheidenheid. De porseleinzwam is ook een prachtige zwam, maar je kleurige vermillioenhoutzwam is echt helemaal top! wat een kleur! En inderdaad zoals je zegt, dat komt allemaal gewoon uit de grond. Ook het trilzwammetje zo mooi! De rode russula prachtig op de foto maar de inktzwam heb je ook mooi in een kader staan, zeg . pfft ik was nog niet zo aan paddenstoelen toe, maar nu ben ik wel om. Supergave blog om te bekijken Annie. Je verwent me hiermee.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maria bedankt voor je mooie en lieve reactie op dit bloc ! ben er erg blij mee ! fijn weekend , groet , Annie

      Verwijderen
  6. Hi Annie,
    marvelous photos of all these wonderful mushrooms. Your photos of this gentle mushrooms in the first pictures are gorgeous !
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je fijne reactie op het paddenstoelen bloc fijn weekend , Annie

      Verwijderen
  7. Mooie foto's, je "trilzwam" is een Rossig Buiskussentje, zie ook mijn laatste blog over slijmzwammen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kees bedankt voor je aanwijzing ivb met het tril zwammetje , ik ga het direct veranderen !
      Ook bedankt voor je reactie ,
      groet, Annie

      Verwijderen
  8. Hoi Annie,
    wat een geweldige mooie serie.
    Ik was een van de gelukkige die al een paar van die schitterende platen mocht zien maar nu ik de hele serie zie is dit toch wel kwijlen hoor. Prachgie platen en zo mooi van kleur allemaal. De trilzwam in foto 17 is echter een "Rossig buiskussentje (Tubifora ferruginosa)". Zoek maar eens op google. Ik zie hier soorten zoals de Vermilioenhoutzwam die ik nog nooit gezien heb. Zo mooi als die is! Schitterend gewoon.
    Een heel dik compliment.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Helma,
      Ik schreef al bij Kees Boele dat ik blij ben met deze juiste benaming van het trilzwammetje ! iemand had deze naam opgegeven aan mij maar nu ga ik het direct veranderen !
      Bedankt hé ook voor je fijne reactie !
      liefs , Annie

      Verwijderen
  9. Prachtig om te zien Annie.
    Ik kan niet kiezen welke het mooist is ;-))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Tinie voor je fijne reactie op het paddenstoelen bloc fijn weekend , Annie

      Verwijderen
  10. Hoi Annie,
    Wat mooi is dit. Echt een geweldige reeks.
    Je eerste opnames zijn ook erg mooi zo met die glimmende witte paddenstoelen.
    Foto 9 en 10 zijn ook heel erg mooi met prachtige kleuren en vanuit een uitstekende positie genomen.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Marco voor je fijne reactie op het paddenstoelen bloc fijn weekend , Annie

      Verwijderen
  11. Je hebt niet alleen een aantal mooie zwammen gevonden maar ze ook nog eens heel mooi in beeld gebracht. Je hebt er enkele soorten bij waarvan ik nog nooit gehoord heb en die ik evenmin gezien heb.De herfst kan zo allerlei verrassingen brengen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb echt mijn best gedaan Kees en vele waren voor mij ook nieuw ,Dank voor je fijne reactie op het paddenstoelen bloc fijn weekend , Annie

      Verwijderen
  12. Hoi Annie.

    Wat zijn ze mooi de Paddenstoelen/Zwammen.
    Geweldig foto's' heb je ervan gemaakt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Patricia voor je fijne reactie op het paddenstoelen bloc fijn weekend , Annie

      Verwijderen
  13. Wat een mooie paddenstoelenblog, je hebt die prachtige porseleinzwammetjes heel mooi vastgelegd. Maar ik zie meer prachtige zwammen, de vermiljoen houtzwam, schitterend, ik heb deze zwam wel eens gezien, maar zo mooi als jij hem hier hebt, had ik hem toen niet vastgelegd. Vliegenzwammen blijven leuk.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Ghita voor je fijne reactie op het paddenstoelen bloc fijn weekend , Annie

      Verwijderen
  14. Wat een prachtig gevarieerd paddenstoelenblog Annie. Ja, die porseleinzwam is echt prachtig en ze zijn zeker van onder af gefotografeerd zeer fotogeniek. Ik heb ze helaas nog nooit gezien, vandaag weer voor op pas geweest, maar helaas. Die kammetjesstekelzwam is heel bijzonder zeg, maar de vermillioenhoutzwam vind ik de allermooiste.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Annie ben blij dat ik je blog weer kan bezoeken wat een schitterende foto,s gemaakt ik heb ze wel gemist hoor lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wonderful photos of the mushrooms! I think that they're fascinating.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat was even genieten, ook de slijmzwam heb je er mooi op staan. Compliment.

    BeantwoordenVerwijderen


Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel het zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.
Groeten Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...