maandag 27 juli 2015




  

     De Graspieper

De Graspieper is voor mij de rustigste Vogel waar je echt op gemak foto's van kan maken en hij//zij uit nieuwsgierigheid alles blijft observeren..
4 stelletjes zitten er nog met jonge die ze intens voeren !!  

Menig insect valt ten prooi !

Beide ouders vliegen heen en weer .

Alles zien ze kijk maar eens naar de blik van dit Mannetje .

Hoog op de bloemen toppen van het St, Janskruiskruid overzien ze het grote veld waar ze tussen de bloemen en planten op de grond hun nestje verborgen hebben .

Al piepende ( waar ook hun naam van afgeleid is ) kijken ze waar verse voorraad insecten te vinden zijn .

Wat een schoonheid !

Ze heeft totaal geen aandacht voor de camera en kon ik maken wat ik van plan was .



Voor de eerste keer mocht ik deze grauwe vliegenvanger zien en op de foto zetten ..nog nooit eerder dit schattige stel gezien !! en je snapt hoe blij ik was en ben  .

Zittend op de vleugel van een betonnen Adelaar .
Kijk toch hoe ze kijkt naar de camera maar .

Wat een lieve uitstraling heeft dit Vogeltje !

Klaar om de jonge die vlak  tegenover in een nestje zaten te gaan voeren !
    

 
             

          Als laatste de Koolmeesjes in onze eigen tuin .... twee families met 11 jongen zitten dagelijks op de takken die wij zelf in de boom geplaatst hebben  zodat er geen bladeren voor hun hangen en ik ze makkelijk kan fotograferen !
Bedelend om eten.. maar je kunt aan de blik van het vrouwtje zien dat ze het wel genoeg vond en de tijd aangebroken is om zelf te gaan zoeken , eerste les hahaha !!

Nee , Nee , en nog eens Nee !!


Voor een keertje nog maar dan zelf zoeken !

Wat zijn onze ouders toch hard hé !!

Hahahaha Wat zijn het toch aanhouders !!

Nummer twee heeft het opgegeven maar een probeert het toch telkens weer !!

Pa doet net of hij gek is !!

Ik heb dit een aantal uurtjes gade geslagen en af en toe kregen ze iets .

Inmiddels eten al de Koolmeesjes zelf , deze foto's zijn van Donderdag jongstleden !!
                    


Bedankt voor het kijken en alle reactie's op mijn vorige blog 

 Hopelijk genieten jullie net zo als wij toen we deze foto's genomen hebben ! Lieve groeten Annie



33 opmerkingen:

  1. Hi Annie,
    marvelous photos of all these wonderful and quick birds. Gorgeous !
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful photos; precious little birds!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful images, my favourite are the Spotted Flycatchers, they are superb Annie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Annie.. great set of pictures. Like all the images. Congrats..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een leuke vogelblog Annie. Mooi de graspiepers, prachtige serie kon je daar van maken, ik vind het ook altijd leuke vogeltjes om te volgen en te fotograferen.
    Leuk de koolmezen met jonkies, mooi om dat fijn in eigen tuin te kunnen zien.
    Helemaal geweldig zijn de grauwe vliegenvangers en wat een prachtige opnamen heb je ook daar van kunnen maken, heel mooi.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Cobie voor je fijne reactie !!
      groetjes Annie

      Verwijderen
  6. w3at is dit mooi Annie dit is echt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Annie,
    Dat zijn inderdaad fantastische foto's om mee thuis te komen. Geweldig die graspieper met die goud kleurige achtergronden. Schitterende opnames. Ook die schreeuwende koolmeesjes heb je mooi in beeld gekregen zo met die bedelende hongerige bekkies. Super!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Marco !
      fijn dat je ze mooi vindt !!
      groetjes Annie .

      Verwijderen
  8. Hallo Annie,
    Hier gaat mijn vogelaarshartje toch wel ff sneller van kloppen hoor ;-)) Wat een bijzonder fraaie serie van de graspieper, prachtig scherp, mooie achtergrondkleuren en lekker wat ruimte over voor de rust, juweeltjes! Die Grauwe vliegenvanger, pfft, dat is MOOI. Ik heb ze ook pas gezien, maar zo mooi dichtbij in details op de foto.....schitterend! De Koolmezenserie met je grappige omschrijving is ook erg leuk en wat slim om die kale takken in het zicht te creëren. Het is weer een blogje om te watertanden!!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria ,
      Wat is het heerlijk om zulke reacties te krijgen !!!
      Daar word ik heel blij van hoor en het stimuleerd een mens om door te gaan !!!
      Dank je wel !
      gr,Annie

      Verwijderen
  9. Wat een schitterende serie, Annie. Je Koolmeesjes vind ik prachtig, maar ik val toch voor je Graspieper. Wat een geweldige opnamen. Dik compliment voor de hele serie. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Annie,
    De graspieper vind ik het mooist van alle foto's die je laat zien. Je hebt inderdaad ruimschoots de kans gekregen om deze vogel te fotograferen. Hij staat er prachtig op.
    De vliegenvanger is natuurlijk een goede tweede, zo vaak zie je die vogel ook weer niet. Des te aantrekkelijker als je ook nog de kans krijgt om er mooie plaatjes van te maken. Koolmezen zijn wat gewoner, maar de beleving is er niet minder om. Jammer dat het licht zo hard was, maar dat heb je niet altijd in de hand. Je trof het wel dat dit zich in jullie eigen tuin afspeelde.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt Kees , maar ik zou ondanks dat Koolmeesjes in sommige hun ogen gewoon zijn ze voor geen goud in onze tuin willen missen en dat zijn er nogal wat !! bedankt voor je reactie !
      Gr, Annie

      Verwijderen
  11. Hoi Annie, wat een prachtige foto's laat je hier weer zien.
    De serie van de graspiepers is bijzonder, geweldig om ze zo bezig te kunnen zien en foto's te maken met hun insectenvangst. Bij de vliegenvangers had je erg mooi licht, super ook de zachtblauwe achtergrond. Foto 9 en 11 zijn voor mij de toppers van deze serie.
    En wat is het leuk om het gedrag van de koolmezen zo te kunnen volgen.
    Alles bij elkaar een superblog. Complimenten.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie ,
      Dank je wel voor deze fijne reactie heerlijk hoor !!
      gr, Annie

      Verwijderen
  12. Hoi Annie,

    Je hebt de graspiepers er prachtig op staan. Mooie houdingen en kleuren. Ook de grauwe vliegenvangers zijn schitterend. Alleen de waarneming is al prachtig en ze dan ook nog zo op de foto krijgen is helemaal fantastisch. Koolmezen zijn altijd een dankbaar onderwerp.

    groet,

    peter van de beek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Peter dank voor je leuke reactie !!
      En ja ik ben blij met elk vogeltje dus mijn geluk kon niet meer stuk !
      gr

      , Annie

      Verwijderen
  13. Wat een mooie serie van de graspiepers Annie.
    Al is die van de koolmeesjes ook erg mooi om te zien.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Annie
    super serie van de graspieper, maar ook de vliegenvanger en het koolmeesje zijn prachtig om te zien.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Annie.

    Wat een prachtige mooie vogeltjes serie.
    Mooie soorten.
    Prachtig op de foto.

    ( p.s. het is in een dierenparkje in Overijsel )

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tsssss......... ik wist dat je de graspieper op de foto had gezet maar nu ik deze serie zo zie sla ik toch wel weer een beetje groen uit hoor Annie!!! Werkelijk prachtige foto's en wat een schoonheid inderdaad. Ook de grauwe vliegenvanger is een prachtige vogel en ook al zo mooi gefotografeerd! Het voederen van de jonge koolmeesjes is ook al zo leuk om te zien :-) ik heb weer genoten van al dit moois.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie foto's van de Graspiepers, erg mooi van kleur, die gelige omgeving doet het erg goed. De Grauwe vliegjes zijn inderdaad lief om te zien, een van mijn lievelingsvogels. Leuk dat je ze nu kon fotograferen en dan meteen zo mooi.
    Ik zag trouwens dat je een vraag had gesteld over de Dambordjes op mijn blog, dat had ik dus even gemist maar inmiddels heb ik er een antwoord op gegeven.

    Geniet nog maar even van die leuke bedelende Koolmezen, het blijft grappig.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. I believe I enjoy your comments as much as your beautiful pictures :) The baby birds pestering their parents are very funny!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. W pięknych pozach złapane!.., pozdrawiam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige blog, de graspieper heb je al fantastisch, mooie omgeving ook met dat geel. Maar ook de grauwe vliegenvangers staan er super op, en dan die jonge koolmezen, wat een top moment
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wonderful photos of those,lowely birds.Cute.

    BeantwoordenVerwijderen


Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel het zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.
Groeten Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...