dinsdag 10 december 2013

Pestvogels zijn Nu volop aan de bessen


De Pestvogels zijn er weer
Er zitten luisjes op de tak en ze worden er gretig af gepikt

Even een pauze om te kijken wat er op de grond allemaal gebeurd

Ook even kijken of er elders nog iets te halen is

Toch weer even de luisjes eten die zijn zo heerlijk

Heer en meester is hij over deze tak
Ook in onze tuin draait het vogel leven op volle toeren
Af en aan komen de meesjes,de spreeuwen en de Merels
Vandaag scheen de Zon en meneer mees kreeg direct de lente in zijn hoofd
Dit druppel web zat vanmorgen tussen het tuinhek het was erg vochtig van de mist
Dit is de koning van de Prunus hij zit elke dag boven aan de top

Zo kan hij alles overzien wat er te eten is en of er gevaar dreigt

Het is elke dag genieten van die kleine rakkertjes

dit is de stand om weg te vliegen

Weer een ander pimpeltje er zitten er wel 10 in onze tuin

Oei kriebeltjes
Op spinnen tocht
Mevrouw Merel durft het ook aan
En mijn lieveling is de hele dag aanwezig en ze kijkt naar me en vliegt nooit voor me weg
Het zelfde met de Heggenmus die blijft ook gewoon door gaan
Deze zijn de brutaalste van allemaal
En kijkt me recht in de ogen
Even gimmen is ook goed voor dit pimpeltje
En dan een overheerlijk maaltje

Jammie jammie
Te Gulzig ? dan verslik je je

Vorige week zaten de bladeren er nog aan

Op de evenwichts- balk

Roodborstje lust ook wel zo'n lekker hapje

Roodborst 2 wacht zijn beurt af
Pa Merel was heel kwaad op een spreeuw

En die nam gauw de benen

Het winterkoninkje is ook nu een vaste bezoeker

        Bedankt voor het kijken en reageren op mijn vorige blog
                                                groetjes , 
                                                 Annie

63 opmerkingen:

  1. Wow!!!. Wonderful birds and pictures. Well done. Regards..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ptachtige opnames met name die van de pestvogel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goeie avond Annie,
    wat heb ik hier zitten genieten van al die prachtige vogels!
    Ten eerste de Pestvogel en dan vooral de eerste foto is werkelijk fantastisch.
    Daar heb je gelijk een hele mooie kopfoto van gemaakt en die is ook echt geweldig.
    Je kool en je pimpelmeesjes staan er ook al zo schitterend op en dan ook nog de
    Merel, Spreeuw en het roodborstje. Hier kan ik echt weer weken van genieten :-)
    Je hebt jezelf overtroffen!
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hay Helma ,
      Bedankt voor al je lofprijzingen en fijn dat je er zo van geniet !!
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  4. Annie, your photos are fantastic! So beautiful; warms my heart!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Annie,
    Uw reeks foto's is gewoon adembenemend, zoals gefotografeerd door de diversiteit en de kwaliteit van uw foto's vogels.
    Dit is een groot succes en ik wil u graag feliciteren.
    Met vriendelijke groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Annie,
    Wow, Wow, Wow!!! De kopfoto en 1e foto komen gelijk al heel goed binnen, wat een juweeltjes!!
    Ik ben zeg maar een soort van idolaat van de Pestvogel, vandaar dat ik al gelijk helemaal weg van je blog ben.
    Alle andere foto's zijn echt prachtig hoor met die lieve bekkies, maar die Pestvogel.....hmmmm!
    Ik ga er komende tijd lekker van genieten. Dank je voor het delen,
    groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maria ,
      Fijn dat je zo geniet van de foto's daar ben ik blij mee !!!
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  7. Goede morgen Annie , dit zijn weer heel mooie foto's dus weer echt genieten .

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jan samen zijn we sterk en maken er een mooie tijd van !!!
      Liefs,
      Annie

      Verwijderen
  8. Goedemorgen Annie

    PRACHTIGE opnames , zo mooi van kleur en scherpte....dus een genot om eens rustig te bekijken.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Annie, dit is weer helemaal geweldig, wat een prachtige foto's.
    Ze zijn allemaal stuk voor stuk super, heel scherp, mooie kleuren, kortom geweldig.
    Heerlijk genieten zo in je tuin.

    Hier zijn alle vogels verdwenen, het is zo stil in de tuin.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Irma bedankt voor je reactie !
      Heeft het een rede dat de vogels er niet meer zijn ?
      Ook de musjes ?
      Zou jammer zijn maar misschien door de verbouwing .
      gr,
      Annie

      Verwijderen
    2. Ik denk inderdaad dat het met de verbouwing te maken heeft.
      Sjaak is ook flink bezig geweest met zagen etc, de trap is nu klaar, de slaapkamer schiet al op.
      Ja er zijn ook geen musjes meer.
      Groetjes Irma

      Verwijderen
    3. Ik denk dat ze wel weer terug komen dat is hier ook zo gegaan !!!
      Nu is alles klaar in de vogelboom en dan zijn ze weer heel snel terug !!
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  10. Hoi Annie.

    Super dus weer als ik je aanklik.
    Geweldig foto's, die pestvogel super en de andere vogels allemaal even mooi en prachtig.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Annie
    Mooie blog weer. De pestvogel is altijd wel een garantie voor succes. Prachig vogels. Ik heb ze nog niet gezien dit jaar. Ook de mezen en de naderen zijn fraai vastgelegd. Die pindakaaspotten zijn toch wel lokkertjes.

    Groet,

    Peter van de Beek

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Annie, thet are precious, but, I do love so much the Waxwings, superb.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Annie, ik had nog niet gezien dat de Pestvogels er weer zijn maar nu wel! Je kopfoto is dan ook meteen een mooie binnenkomer. Het zijn echt fotogenieke vogels. Over tuinsoorten hoef je niet te klagen, wat leuk hè!? De foto's van de Pimpelmees vind ik heel mooi met die zachte rode achtergrond (muur?).
    Een fijne blog en geniet maar van al dat moois in je tuin!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is een bakstenen muur ,
      Dank je voor de fijne reactie !
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  14. What a royal bird (the Waxwings)
    Like that picture of the web.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, wat een diversiteit aan vogels en allemaal zo mooi gefotografeerd. Een plezier om dit blog te lezen en te bekijken. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hai Annie,

    prachtig blog, met wel heel erg veel variatie. Schitterend om zo bij elkaar te zien.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je bent wel een geluksvogel om zoveel vogels in je tuin te krijgen. Misschien is dat dan gelijk de verklaring voor het grote aantal: ze voelen zich tot je aangetrokken :) Je hebt bovendien de geboden kansen goed benut door een serie prachtige platen te maken. Het is een plezier om ernaar te kijken. En dan die pestvogels, ik hoop ze deze winter ook te zien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het ook Kees ze vliegen ook niet eens weg als ik in de tuin ben ,
      Heerlijk gewoon !!!!!
      Bedankt voor je reactie !
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  18. hoi Annie,
    wat een geweldige foto's weer ik kan zien dat het druk bezocht word.
    heerlijk zo tuin dat mis ik nog steeds.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik geniet er ook erg van en ben zeer blij met al die gezelligheid in de tuin !!!!
      bedankt voor je reactie !
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  19. Tjonge Annie wat heb je een prachtige vogelblog gemaakt.
    Wat een bof dat je al weer Pestvogels hebt gezien, de eerste is echt een plaatje en
    doet het ook heel goed als kopfoto.
    Maar ook de andere vogels in je eigen tuin heb je heel mooi weten vast te leggen,
    allemaal even mooi. En leuk dat je zulke mooie foto's hebt van de Spreeuw, die vogel
    van 2014 wordt.
    Ik heb genoten van je blog, dank voor het delen van al dit moois.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh wat leuk Cobie dat de spreeuw de Vogel van 2014 gaat worden ik heb er wel 200 foto's van gemaakt ik vind hem/haar zo leuk en mooi !!!!
      Bedankt voor je reactie ,
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  20. What a great serie, love it!
    I started to feed our birds now and hope they will come.
    We still have rather warm for the season but soon it will be Cold and they need our feeding.
    Majsan/

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een pestvogel.....wow. Ik wou dat ik die hier eens zag. Prachtige serie, Annie. Ik zie dat jij je pindakaashuisje ook voorzien hebt van een "landingstakje". Ik heb een tijd zitten prutsen hoe ik dat vast moest krijgen en heb 'm uiteindelijk ook tussen de pot en het huisje gedaan. Nu eten ze naar hartenlust. Fijn weekend. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hay Joke ,
      Ja wij hebben 4 van die pindapot huisjes en wij hebben ze gelijk voorzien van een nieuw stokje de andere waren te klein en ze moeten kunnen landen hé !!!!
      bedankt voor je reactie !
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  22. Hoi Annie,
    Wat een fantastische serie laat je hier zien. Schitterende vogels met hele mooie warme kleuren.
    De foto's van dat pimpelmeesje met die rood gekleurde achtergronden zijn echt helemaal te gek. Prachtig!!

    Groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hay Marco ,
      Het pimpeltje zit met een stenen muur als achtergrond (bakstenen )
      Dat geeft een mooie kleur !!!
      bedankt voor je reactie !
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  23. Hi friend .. The Bluethroat is resident in Spain .. In summer living in high mountain areas .. and in winter in lagoons or more flat areas .. Greetings. ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige foto's Annie.
    De Pestvogel mag je deze kant op sturen als je wil ;-))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hay Tinie,
      Nu ik heb de vogel naar jou toegestuurd hoor dus blijf er naar uitkijken !!!
      bedankt voor je reactie !
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  25. Schitterend de serie, vogeltjes zijn toch wel jouw specialiteit.
    De pestvogel is voor mij wel heel bijzonder!!
    Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anne-Marie ,
      Ja die pestvogel daar ben ik ook reuze blij mee hoor !!!
      Die heb ik veilig in een map op geborgen !!
      Bedankt voor je reactie !
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  26. Bonjour et merci pour ces très belles photos bonne journée

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een prachtige serie Annie zo'n grote verscheidenheid lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Meisterliche Aufnahmen. Ein Genuss für Herz und Seele, die kleinen Vögelchen mit all ihren reizenden Details bewundern zu können. Ihr wunderschönes farbiges Federkleid und all die Posen, die Sie so wundervoll eingefangen haben. Danke dafür.

    Liebe Grüße
    Waldameise

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Boa tarde,
    Excelente fotorreportagem das lindas aves captadas com nitidez e qualidade.
    Abraço
    ag

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig die eerste foto van de pestvogel, Annie, ik heb ze hier in de omgeving nog niet gezien. Maar ook de opnames van het pimpelmeesje met die roze/blauwe achtergrond zijn echt geweldig mooi. Zo zie je maar dat het niet altijd bijzondere soorten hoeven te zijn om aansprekende opnames te maken.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ad Daar ben ik van overtuigd hoor , daarom in de tuin is het net zo fijn als op andere plekjes !!
      Bedankt voor je reactie ,
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  31. Wat gaaf zeg, een mooie pestvogel, die staat ook nog op mijn wensenlijstje, vorig haar had ik er 3 in mijn woonplaats, maar dit jaar heb ik ze nog niet gezien.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen


Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel het zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.
Groeten Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...