dinsdag 17 februari 2015

Goede morgen beste blog genoten !
Graag wil ik een blog laten zien van de HalsbandParkieten !
Ik kreeg al eerder een reactie ergens anders dat ze niet blij zijn in den haag met deze voor mij zo,n mooie kleurrijke vogel die net als vele andere vogels zo hoort in de natuur van de hedendaagse  natuur waar al zoveel vogels gehaat worden .

Een teken dat de lente begonnen is !

Het Mannetje is bezig om het gat groter te maken ,
Hij houd mij wel in de gaten maar gaat toch rustig door .
Hij gaat draaien terwijl ik nog niet wist dat het vrouwtje ook in het nest aanwezig was !
Ook zij komt te voorschijn maar toen begreep ik niet de betekenis dat ze er uit kwamen , nou ja begreep !!!!
Eerst even zitten in de Boom .
Dan begint de liefkozing .
Zo lief en teder deze twee met elkaar om gingen dat ontroerden ons zeer !
Alles kon ik vast leggen en ze waren niet onder de indruk van mijn aanwezigheid .
Er ging een heel ritueel aan vooraf .
Wat kan de natuur toch mooi zijn .
Kan het al vraagt hij ?
Yes er gaan weer mooie vogeltjes bij komen !!
Wat wil een fotograaf nog meer !!
Nu gaat er een broedtijd aan komen als het nest helemaal klaar is .

Af en aan met het schrapsel wat het mannetje uit het nest haalden .

Wat is alles toch prachtig geregeld !

Ben zeer benieuwd hoe alles gaat verlopen !

Alles nog even controleren en dan........

PAUZE !
Bedankt voor het kijken en de leuke reacties op het blog van de Torenvalk , Roodborstje , Fazant , Kramsvogel en de mooie Koperwiek  , lieve groetjes Annie Zonneveld .

25 opmerkingen:

  1. Annie wat fijn dat we dit mee mochten maken het was echt een feest en de foto's zijn toppy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Annie.

    Super dat je deze in de vrije natuur zo kan tegen komen.
    Mooi gedaan Annie, hoop er nog meer van te zien misschien met kleintjes.
    Misschien gaat dat lukken straks.

    Groettie van Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Annie,
    Wat geweldig dat je dit verliefde stelletje kon vast leggen.
    Ik ben benieuwd of je ook kan fotograferen als er jongen in het nest zijn.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooie vogeltjes en prachtige foto's!
    Ik had nog nooit van deze parkietensoort gehoord (heb er ook geen verstand van). Dat ze van die holletjes in de bomen maken.
    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Arghhhh............... jeetje Annie wat gaaf!!!!!!!
    Nou snap ik dat je dit wilde laten zien want dit is werkelijk schitterend!
    Deze mooie parkieten heb ik al 2 jaar in Uithoorn proberen te fotograferen maar de eerste keer was het grijs en mistig en de 2e keer zaten ze teveel tussen bladeren :-( Zo gaaf dit tafereeltje zeg! Ik had maar wat graag naast je gestaan. Een heel dik compliment!
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In the act of making love, I love it. The Ring-necked Parakeets are beautiful, and you showed it very well.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dit mooi Annie ze tolereren je helemaal en dan het hele ritueel mogen fotograferen dat vertrouwen ze alleen aan een hoffotograaf toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke serie Annie, ik heb weer zitten genieten. Schitterend kleurrijk vogeltje, bij mij zou hij ook zeer welkom zijn. leuk dat je zo ongestoord getuige mocht zijn van hun liefde. Wat zal er nog komen nu je weet waar het nest zich bevindt?
    Ik hou je in de gaten...........groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Annie,
    Zeer mooie foto's!!
    Prachtig die kleuren en wat ontzettend grappig zo met dat koppie vanuit die boomstam.
    Ook een hoog 18+ gehalte... haha...!! Gaaf dat je ze precies zo samen hebt weten te fotograferen. Prachtig!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh Annie, wat een mooi blog en ik heb nog nooit zo'n mooi mannetje halsbandparkiet gezien met die mooie tekening rond de kop! Wat een mooie serie en wat zijn ze lief zo saampjes! Echt vertederend.
    Mooi gefotografeerd, Prachtig!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superserie, Annie!!
    Prachtige vogels, geweldige momenten en schitterend in beeld gebracht.
    Uniek om van zoiets getuige te mogen zijn. Het ziet er ook een stuk liefdevoller en knusser uit dan wat ik vorig jaar bij de reigers heb gezien.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie en leuke serie Annie. Ik vind het wel heel mooie Parkietjes al zijn ze dan wel lawaaierig. Maar wat je hebt vastgelegd is echte liefde, het gekroel, de voorbereiding to de daad, de daad zelf. Erg fraai. De kleuren zijn ook heel mooi. En natuurlijk heb je er van genoten, dat zou ik ook doen. Ben benieuwd of je ze blijft volgens en wat het resultaat gaat zijn.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Annie!!!.. Love is in the air.. Nice pictures. Lovely colors.. Regard from Spain..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die vogels komen bij ons echt niet voor, nog nooit gezien!!
    Mooie scherpe foto's en dat je bij de daad mocht zijn, geweldige
    mooie foto's...zeer complete story!! waar heb je die foto's gemaakt??

    Nieske

    P.S. Als je 1x betaald hebt voor het Park "De hoge Veluwe" zijn de hutjes
    vrij toegankelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi Annie,
    fantastic photos of these both birds. Amazing ! Gorgeous !
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Pracht serie Annie, erg mooi om het zo te zien.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hai Annie,

    Prachtig in beeld gebracht. Top gedaan.
    Helaas pikken deze parkieten alle gaatjes in die anders gebruikt werden door de koolmezen, pimpelmezen en boomklevers. Ook spechten worden uit hun net gemaakte nesten verjaagd. Ik hou niet zo van dit soort exoten die de binnenlandse vogeltjes verdrijven. Maar ze zijn wel mooi om te zien. Dat dan weer wel.

    groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ook al zie je deze parkieten steeds meer, het valt niet mee om ze goed te fotograferen. Jij hebt in ieder geval een gunstige plek gevonden om alle lenteactiviteiten van deze vogels vast te leggen. En prachtige serie.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Beste Annie,
    ik kan mij voorstellen dat je ontroert was.
    het doet mij ook veel.
    heel geweldig vast gelegd.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jeetje, Annie, wat een prachtige serie. Ik ben er ook wel eens mee bezig geweest, maar meestal zaten ze tussen de takken. Jij hebt fantastisch mooi vrij zicht. Erg goed gedaan. Fijn weekend. groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ben je toch een bofkont dat je het van hun mocht doen lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie serie, ik zie ze hier ook veel en ik weet een plek waar ze ook zo'n nestholte hebben (afgelopen 2 jaar zaten ze daar steeds), maar zo'n intiem onderonsje heb ik nog niet mee mogen maken. Mooi vastgelegd.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Annie,

    Het zijn prachige vogels en jij hebt zeer erg fraai opstaan. Het zijn weliswaar exoten. Maar in iddels volledig geintegreerd. Ze kunne echter wel kabaal maken en zeker als ze met een paar honderd in een slaapkolonie zitten.
    Dat neemt niet weg dat ik het altijd leuk vind als ik ze zie of hoor.
    Mooie blog weer.
    Groet
    Peter van de beek

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Tjonge dit is wel een heel knappe serie Annie, heel mooi gedaan en wie weet nog een vervolg als er jongen zijn? Mooie vogels zijn het en prachtig om ze zo verliefd te zien, ten opzichte van andere vogels zijn ze helaas niet altijd zo vriendelijk. Hier in Drenthe heb ik ze nog nooit gezien maar ze zullen zich ongetwijfeld nog wel verder uitbreiden, want ze schijnen het erg naar de zin te hebben in ons land.
    Ik ben benieuwd Annie of er nog een mooi vervolg komt op deze blog, ikkan me voorstellen dat jullie hier in ieder geval enorm van hebben genoten.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen


Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel het zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.
Groeten Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...