donderdag 3 april 2014

De futen hebben Jongen

Onze futen hebben jongen en ik heb ze op verschillende dagen gefotografeerd dus wisselend  van kleur

De fuut die ik altijd volgde heeft Jongen en ik ben er weg van !!
Met toewijding worden de kleintjes verzorgd

Wat mij wel erg op viel is dat ze ook vaak een veertje aangeboden kregen

En het werd ook daadwerkelijk op gegeten
Het was zondag en windstil dus dan is het wel heel fijn als je deze kans geboden krijgt

Lekker mee varen op moeders rug dat is toch het fijnste wat er is .


ook de veertjes worden uitgeklopt
Deze kleine wilden op Pappie's rug maar dat ging niet gebeuren .

Dan maar weer terug naar Mammie .

En dat beviel zo te zien heel goed .

Lekker luieren en wachten tot er eten aangevoerd gaat worden .


Maar telkens kwam Pa met een te grote vis en die werd niet geaccepteerd en dan at hij hem zelf op .
En weer kwam hij met een te grote vis aan .
Maar zo te zien groeien ze goed en komen de twee schatjes niets te kort.
Het op de rug klauteren was nog een flinke bezigheid .
En ze werd er met een pootje van mammie weer af gezwiept en beteuterd keek ze toe hoe dit kon gebeuren .
Vandaag heb ik weer plannen om naar ze te gaan kijken maar voor nu is het denk ik wel genoeg geweest . Bedankt voor het kijken en reageren op mijn Ganzen blog , lieve groetjes , Annie

48 opmerkingen:

  1. Oh, wat leuk, Annie. Wat zijn ze lief, hè, in hun gestreepte pyjamaatjes. Mooie serie. Hier zijn ze nog niet zo ver. Ik volg ook een nest, maar die zijn nog met de paring bezig. Vorig jaar zag ik ze ook veertjes eten. Heb het toen uitgezocht. Ze schijnen ze te eten als bescherming voor hun maag. Worden voor een deel weer uitgebraakt. Fijne dag. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik begrijp het Joke van de veertjes , ik zei al tegen mijn man , het is net als bij de uilen denk ik !
      ( Uilenbal )
      Bedankt voor je fijne reactie !
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  2. Hoi Annie.

    Een mooie serie heb je vastgelegd.
    Wat zijn ze leuk en mooi de futen.
    Heerlijk als je dit zo kunt zien en zo prachtig vast kunt leggen op de foto.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Annie,
    Wat een fantastische serie over de futen. De pyjamababy's zijn om op te vreten.
    Ik heb hier met volle teugen van genoten! Super.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen


  4. Annie wat een mooie serie van de Futen en dan de kleine pyjamababy's echt fantastisch .

    Gr.Yannis

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige serie, wat een superscherpe foto's.
    Ik heb ze gisteren ook gefotografeerd, nog op het nest tussen het riet, maar zo zwemmend in het water met de jongen op de rug of ernaast, is toch veel mooier. Heerlijke serie.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet gewoon geluk hebben Ghita dit is voor mij pas de eerste keer dat ik dit mocht zien en maken !!
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  6. Prachtige foto's! Altijd een leuk gezicht, zo'n vader die een veel te grote maaltijd opdringt en het dan uiteindelijk toch maar zelf opeet. Zou hij het erom doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gerrit het lijkt er wel op hahaha,
      Maar ze groeien goed dus tekort komen ze niet !!
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  7. Hi Annie,
    this is so cute. I love your photos with this ducks and the young ducks. Marvelous photos !
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt al snel de kans gehad jonge fuutjes te fotograferen. Hier zitten de meeste futen nog op het nest, ik heb één paartje met jongen gezien. Jij hebt mooie platen kunnen maken met enkele bijzondere momenten ertussen, want dat is tenslotte ook een uitdaging.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dit is echt heel vroeg maar ja dat komt denk ik toch door de vroege lente hé !!
      bedankt voor je ractie !
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  9. Cheers Annie for showing me my favourite of Grebes. So well photographed.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt je lekker een tijdje vermaakt met de futen. Het si een prachtige serie geworden. Het voeren van die kleintjes is natuurlijk een prachtig gezicht. Ze zijn allemaal mooi maar de nummers 6 en 10 stelen wat mij betreft de show.

    groet

    peter van de beek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor Peter dat heb ik zeker !!
      Bedankt voor je fijne reactie !
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  11. Schitterend Annie er zitten een aantal meer dan prachtige platen tussen. Ik heb de kleintjes ook al gezien, maar zo lekker dichtbij als hiet bij jou wilde ze mooi niet komen. Top gedaan.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Annie,
    wat een prachtige en heldere serie van deze futen met hun jongen.
    De kleintjes zijn met hun gestreepte pakjes ook zo vertederend.
    Dit is dan ook echt genieten hoor.
    Ik las je vraag over het eten van veertjes en dat is hierom:

    Futen zijn de enige vogels die hun eigen veren eten, meestal geplukt van de borst- of buikstreek. De veren vormen een bal in de maag, waar ze deels worden verteerd en gemengd met voedsel tot een bol die uiteindelijk wordt uitgebraakt. Deze gewoonte dient er waarschijnlijk toe om de ingewanden te beschermen tegen de moeilijk te verteren visgraten. Ouders voeren hun jongen ook veren

    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik heb het gelezen van de veertjes Helma ,
      En je hebt het gezien dat ik nu ook voor de eerste keer de paring heb mee gemaakt , maar het is wel een ander stel als waar de kleintjes van , volgende week komen de jonge van dit parende stel uit !!
      Bedankt voor je reactie !
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  13. Prachtige foto's Annie ik hoop maar dat ze groot mogen worden Lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Danielle voor je fijne reactie !
      lieve groetjes ,
      Annie

      Verwijderen
  14. Hoi Annie,
    Wat ontzettend leuk!! Zulke prachtige vogels die futen en nu al met jongen. Heel grappig om ze zo meegedragen te zien worden. Prachtige foto's Annie, vooral foto 5, 6 en 10 zijn hiervan echt fantastisch. Schitterend die koppies aan weerszijde.

    Groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een super serie Annie, prachtige foto's.
    Mijn complimenten, dit is puur genieten.
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Annie!!!..Mooie foto's .. Gelukkig zondag :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh how lucky you are to see the Babies. But it is only two....they have difficult to survive I Think. Predatores and fish like them a lot unfortunately.
    How qute!
    M/

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het wordt eentonig, maar inderdaad een prachtige serie.
    Gr, Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor voor mij telkens weer een nieuwe uitdaging en dan ben ik blij met zulke reacties !!
      bedankt daarvoor !
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  19. O wat een heerlijke serie Annie van deze familie Fuut. Wat een schitterende foto's heb je gemaakt,
    wat zul je hietr zelf ook van genoten hebben. Zo aandoenlijk die kleintjes in hun gestreepte tenue en dan die twee zorgzame elegante ouder er bij, een prachtig tafereel.
    Echt heel mooi vastgelegd en ik heb er graag even van mee genoten.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn Cobie dat jij er ook zo van geniet ..maar dat wist ik al !!!!
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  20. Excellent captures,superb photography.
    John.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Annie,
    wat een prachtige foto's.
    ik ben helemaal sprakeloos van. (dat wil wat zeggen ha)
    wat is het toch mooi ouders met hun kleintjes.
    Ik heb een nieuwe foto blog.
    http://marikesfotoartkiekjes.blogspot.nl/
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marja bedankt voor je reactie !!
      Ik ga de link in mijn map zetten en dan kijken naar je blogje !!
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  22. Hello Annie,
    Superb shots of the Crested grebes!
    I am very envious!! LOL!
    I have tried to get close to them, but in my area it is extremely difficult.
    You are very lucky!!
    Enjoy your day!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Thanks Noushka for your comment ,
    gr,
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Beste Annie,
    wat leuk dat je er alle kleine fuutjes zijn en wauw, wat heb je er een mooie foto's van weten te maken. Je hebt ook bijzondere momenten vastgelegd, zoals foto 7 - vleugels uitslaan, 15 - moeizaam klauteren en 16 - poot van mam, 10 en 11 met de koppies aan twee kanten. Beeldschoon vind ik foto 5 en de laatste. Ik heb heel erg zitten genieten van dit blog. En heb ook even teruggekeken of je al eerder iets van deze futen had laten zien. Je blog van het baltsen gevonden - daar heb ik dus ook heel erg van genoten.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Annie,
    ja staat ook op mijn blog.
    Marikes Foto kiekjes
    dus gauw maar even kijken.
    fijne dag.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ai que coisa linda!!
    Nunca imaginei que eles eram assim tão amorosos! rs
    Boa Páscoa e Parabéns pela séries espetaculares, de sempre.

    BeantwoordenVerwijderen


Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel het zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.
Groeten Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...