woensdag 5 maart 2014

Ook bij ons zijn de futen heel actief

                           Heel actief zijn de futen bij ons in de vlieten maar een paring heb ik nog niet gezien !!

Je kunt aan de houding zien dat er plannen zijn
Soms zou je denken dat ze heel erg boos zijn !
Met veel kracht en passie gaat de dans er aan toe ,
Nog even elkaar uitdagen
Even een trucje om hem af te lijden
Maar haar geliefde geeft het echt niet op
Een bespreking wie er voor de kinderen gaat zorgen
Een beetje nadenken kan geen kwaad

Ach laten wij het nu eens worden

Wat moet ik nog meer voor trucjes verzinnen om in de gratie te vallen

Héé daar gaat buurman langs !

Even laten zien dat hier geen plaats voor hem is
Nou dan ga ik maar weer verder.
Ik ga het op een andere manier proberen

Lekker uitdagen met een visje.

Voor het visje valt het echt niet mee.

Zien jullie wel wat ik hier heb ?

PPpppffffffff ze kijken niet eens .

Wat zal ik nu doen ?

Ik blijf er niet mee bengelen

Nou dan eet ik hem zelf maar op ,en zo eindigde ons futen uurtje hopelijk mogen wij de ander bezigheden ook nog mee maken en zeker als de kleintjes er zijn .
Bedankt voor het kijken en reageren op het brilduiker blog !
groetjes , Annie

40 opmerkingen:

  1. Annie dit is een heel mooie serie met van die prachtige opnamen van de futen en nu wachten tot de kleintjes er ook zijn.

    Gr.Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful images of two Great Crested Grebes, and funny speech as well.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Przepieknie pokazane ,można zachwycić sie rożnymi ujęciami .Pozdrawiam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie serie van de futen Annie.
    Ook hier zijn ze druk bezig, ben er één keer geweest, ik hoop deze week nog eens te gaan.
    Ze zijn allemaal prachtig, maar voor mij springt de eerste er uit, zo gaaf in de aanvals houding.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is overal aan de gang Irma dus genieten kunnen we !!
      bedankt voor je reactie ,
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  5. Hoi Annie.

    Wat heb je mooie foto's van de futen gemaakt.
    Vind het hele leuke vogels zo met die kuifjes.
    En super hoe je die hebt vastgelegd met die vis.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige serie van de futen Annie.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een gave serie van het baltsgedrag van deze mooie watervogels Annie.
    Ik vind die kragen dan ook altijd zo mooi om te zien.
    Ik ben ook een beetje jaloers op je visetende foto's! Wat gaaf om te zien!
    Vooral foto 14 want die vis lijkt me enorm om naar binnen te werken.
    Prachtig gewoon.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Muito lindo o seu blog Annie
    surpreendente a foram que tem de se relacionar uns com os outros,festejar a presença, buscar alimento .
    Lindo demais!
    Parabéns

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Annie! Wat een mooie scherpe foto's. En zo leuk met vis! Foto 3 vind ik wel bijzonder, net iets anders met die glans in het water, maar het zijn allemaal plaatjes..!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is weer een mooie serie geworden Annie lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een fantastische serie, Annie. Vooral dat deel met het visje is bijzonder mooi. Je ziet het water nog van de vis druppen. Ik heb hier nog geen paartjes gezien, wel losse Futen. Fijne dag vandaag. Geniet (als het mogelijk is) nog even van het lekkere weer in de komende tijd. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, excellent!
    Very lovely photos ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het zijn voor mij allemaal vertrouwde beelden. Bij mij in de buurt heb ik veel vergelijkbare taferelen gezien, ook met een aantal paringen. Het voorbereidende ritueel is altijd mooi om te zien, het vangen van vis en deze vervolgens opeten (als de vis niet te groot is) ook. Je hebt in ieder geval ook gunstige omstandigheden gehad, waardoor je alles prachtig hebt kunnen vastleggen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp Kees dat het bekende taferelen zijn het gebeurd in elk vlietje of meertje , maar het vastleggen en er van genieten maakt het niet minder leuk hé ,
      Bedankt voor je reactie ,
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  14. Hoi Annie,
    Wat is dit mooi!! Gaaf hoe je deze futen zo hebt weten te fotograferen. Prachtige kleuren en ook je verhaal erbij maakt dit tafereel erg grappig.
    Geweldig dat je ook precies dat moment te pakken hebt met die ontzettende grote vis in zijn bekkie. Prima foto's, (maar dat zijn we van jouw wel gewend)!! Super!!
    Nu maar hopen dat er ook nog jonge fuutjes komen..?!

    Groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marco ,
      Ik hoop er zeker op dat ik de kleintjes ook van dichtbij mag mee maken !!
      fijn weekend ,
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  15. Dit is een prachtige serie van de baltsende futen Annie. Het zijn van die jaarlijks terugkerende dingen
    waar je iedere keer weer evenzeer van kunt genieten. Mij verveelt dat tenminste nimmer en ik geniet ook graag even mee van deze prachtige serie van jou.
    Echt heel mooi vastgelegd, compliment!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cobie ik kijk altijd echt naar jou reactie uit , het komt zo uit je hart en ik ben ook zo blij dat jij er van geniet !
      Daar doen we het voor hé !
      gr,
      Annie

      Verwijderen
  16. Hoi Annie ,
    wat een prachtige serie van de futen.
    geweldig om naar te kijken.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hai Annie,

    Jij ook al zo'n prachtige futenserie. Vooral de 12de foto is helemaal super zo met die volledige opgezette kopveren. Heerlijk blogbericht met prachtige platen.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Annie,

    Mooie gedragsserie van deze baltsende futen. En het licht en de scherpte mooi onder controle. De foto's met gevangen vis bieden natuurlijk iets extra's, maar de tweede foto waar hij duikt met rondspattende druppels vind ik toch de mooiste.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Very Lovely serie. They are so Beautiful.
    Congrats to the Pictures!

    BeantwoordenVerwijderen


Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel het zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.
Groeten Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...